Lees hier de antwoorden op veelgestelde vragen.
In IFZO staat veel gevoelige informatie welke op een afgeschermde omgeving is geplaatst op het justitienetwerk. Dit netwerk is alleen toegankelijk voor bevoegde gebruikers.
Hoe word ik een bevoegd gebruiker?
Een aanvraag gerechtigde zal voor jou een aanvraag moeten doen om te worden toegevoegd.
Wie zijn voor mijn organisatie aanvraag gerechtigd?
- Reclassering Nederland (RN): Unitmanagers & Regiomanagers
- SVG: Hoofden bedrijfsvoering, Unitmanagers & teamleiders
- Leger des Heils (LdH): Unitmanagers & Sectormanagers
Voor het GevangenisWezen (GW) en Nederlands Instituut Forensische Psychiatrie (NIFP)
- GW: Hoofden Zorg of Gedetineerdenzaken
- NIFP: Hoofd Secretariaat
Aanvragen verlopen via het Serviceportaal DJI
Dienstenportaal en IFZO voor Zorgaanbieders
Een aanvraag voor toegang tot het dienstenportaal verloopt via jouw leidinggevende.
- Allereerst is het van belang dat je een UZI-Pas hebt
- Jouw leidinggevende vult het betreffende formulier/ de betreffende formulieren in voor toegang tot het dienstenportaal en eventuele applicaties
- SSC-I en Functioneel Beheer gaan voor je aan de slag om te zorgen voor een Account
- Vragen kan je stellen bij je eigen ICT afdeling en/of het SSC-I Aanvraagformulieren lopen zoveel mogelijk via de aanvraagformulieren in het Serviceportaal DJI.
Kijk op de pagina Ifzo voor meer uitleg
Een sessie blijft beperkt open in verband met de gevoeligheid van de verwerkte data. Het kan daarom gebeuren als je na anderhalve uur niets gedaan hebt dat er een Time-Out op getreden is. Wij raden aan altijd tussentijds je werk op te slaan, werk dat verloren gaat door een Time Out is niet te herstellen. Dit betekent dus dat bij een time out je gegevens verloren gaan. Als je als Zorgaanbieder via het Dienstenportaal IFZO benadert is de Time-Out tijd 10 minuten. Na 10 minuten inactiviteit in de Dienstenportaal dien je opnieuw in te loggen in het Dienstenportaal om daarna opnieuw in te loggen in IFZO.
Als een record de melding geeft 'Record al in gebruik' is een ander account al in het record actief en zijn wijzigingen niet mogelijk.
Indien het account het record verlaat, komt deze weer beschikbaar.
Het duurt ongeveer 90 minuten voor een sessie weer automatisch vrij komt.
Wanneer je IFZO wachtwoord is verlopen of je bent deze vergeten kan je deze op de volgende manier opnieuw aanvragen:
In het inlogscherm van IFZO zie je de volgende link: ‘Wachtwoord vergeten?.
- Klik op deze link, vul je gebruikersnaam en e-mailadres in en klik op Verzenden.
- Je ontvangt per e-mail een tijdelijk wachtwoord.
- Gebruik dit tijdelijke wachtwoord om in te loggen.
- Maak zelf een nieuw wachtwoord aan.
Neem contact op met de ICT-Servicedesk: ICT-servicedesk@dji.minjus.nl of bel de ICT-Servicedesk: 088 07 12345.
Het kan voorkomen dat je als zorgaanbieder, al dan niet overeen gekomen met de reclassering, tijdelijk geen cliënten kunt plaatsen. Beheer van IFZO gaat niet over de afspraken tussen DJI, de Zorgaanbieder en Reclassering. Neem bij (contract)vragen contact op met je contactpersoon bij de afdeling zorginkoop & kwaliteit (ForZo/JJI).
In de praktijk blijkt dat 90% van de plaatsingen door de plaatsende instanties
probleemloos verloopt.
Soms ontstaan er helaas knelpunten waar de betrokken partijen zelf niet uitkomen.
Het Ministerie van Veiligheid en Justitie heeft dan de bevoegdheid (de doorzettingsmacht)
om te interveniëren en plaatsing af te dwingen.
De uitvoering hiervan ligt bij het FPL.
Het FPL:
· Regisseert het plaatsingsproces
· Bemiddelt in de keten
· Bedenkt creatieve en snelle oplossingen voor eventuele knelpunten, samen met ketenpartners
· Informeert ketenpartners over ontwikkelingen bij de zorgaanbieders
· Beantwoordt vragen over de financiering
· Beantwoordt vragen over het proces van plaatsing
· Maakt als laatste redmiddel gebruik van haar doorzettingsmacht
· Contact neem je op met het FPL middels emailadres: fpl@dji.minjus.nl